2014 Porsche 991 GT3 Clubsport

Bestilt i den absolutt letteste versjonen man kan få bilen i:

Kun med: 

-Clubsportpakke

-6 pkt seler til passasjer

-med 64l bensintank i stedet for standard 90l tank

Vektletting:

-9.0 og 12x20" OZ Superforgiata smidde alufelger med Pirelli Trofeo R 245/35 og 305/30-20"

-Alliant XK8 LithiumIon batteri

-Akrapovic Evolution titanium eksosanlegg

-Akrapovic carbon diffuser i bakfanger (sparer minst noen hundre gram, men ser ut som en million $..)

Bremser:

-Standard 380/380mm stålskiver

-Endless bremseklosser

-Endless bremseveske

 

Understell:

-Oppsett hos A-workx i Tyskland

-991 GT3 Cup bærearmer foran

Les mer …

Ferrari F430



Unik F430 F1 i den sjeldne fargen Giallo Modena.

F1 sekvensiell girkasse m/automatfunksjon
Sportseksos
Gul turteller
Sort hudinteriør med gule kontrastsømmer
Scuderia emblem på forskjermer
Carbonpakke interiør
Utvidet hud på dashbord/tak
++

Bilen har vært hos Ferrari på service på:

9.071km i aug. 2007
12.267km i okt. 2008
13.035km i nov. 2009.

2010: Importert av en av de velkjente navnene i bransjen.

Høsten 2011/31.000km - Utført av Ferrari i Tyskland:
Ny hovedservice inkl. pluggbytte
Ny F1 clutch
Nye sport grenrør/eksosmanifolder (de originale har en lei tendens til og sprekke)
Nye sportskatalysatorer
Ny 4-hjulskontroll + det orig. understellet ble justert ned 30mm
+++

2013: Oljeservice, skifte av bremseveske, luftfiltre etc

Bilen har diverse unike oppgraderinger fra bl.a. den eneste skikkelige Ferrari-tuneren i verden - Novitec Rosso i Tyskland. Dette ser 100% originalt ut hele veien.

 

Les mer …

Porsche 996 Turbo

Understell:

-H&R Clubsport coilovere justerbare i høyde (Tüv-godkjente og innført i vognkort)

-H&R justerbare krengehemmere (Tüv godkjente)

-Diverse GT2/3 justerbare stag i for- og bakstilling

-Tårnstag/-avstivere foran og bak

 

Bremser:

-Originale 996 Turbo S Keramiske 350/350mm med 6/4-stempla gule caliperne som bolter rett på Turbo-uprighten foran, Girodisc slissa stålskiver med alu.senter, (innført i tysk vognkort da bilen ble importert i 2008, og vist Biltilsynet), diverse bremseklosseoppsett 

-Mov'it 370/342mm keramiske skiver med Mov'it calipere/Mov'it/Pagid bremseklosser (alt Tüv godkjent) I disse skivene er hele discen i samme keramiske materiale, og kan dreies ved behov. 

Mov'it leverer Replacement kit til alle keramiske original-oppsett - Aston Martin, Audi, Ferrari, Porsche ++ Rimeligere enn originale skiver

GT2/3 luftføringer på nedre bærearmer foran og bak

Stålomspunnede bremseslanger (Tüv-godkjente)

Endless bremseveske

 

Karosseri:

GT2 frontfanger (innført i tysk vognkort da bilen ble importert i 2008, og vist Biltilsynet)

Manthey Motors carbon frontleppe (Tüv godkjent)

GT2 motorluke i carbon/kevlar med GT3 RS vinge i carbon (innført i tysk vognkort da bilen ble importert i 2008, og vist Biltilsynet)

Manthey Motors takplate i carbon (Tüv godkjent under forutsetning at jobben er gjort hos Manthey Motors - og dét er den)

GT3 RS carbon sidespeil (innført i tysk vognkort da bilen ble importert i 2008, og vist Biltilsynet)

GT3 RS Makrolon ruter

 

Interiør:

GT2/3 stoler i Nomex (innført i tysk vognkort da bilen ble importert i 2008, og vist Biltilsynet)

6 pkt Schroth belter

GT2 tepper innvendig uten bakseter (godkjent for 2 - innført i tysk vognkort da bilen ble importert i 2008, og vist Biltilsynet)

Wiechers halvbur (innført i tysk vognkort da bilen ble importert i 2008, og vist Biltilsynet)

Racelogic kamera/tidtagning-system

GoPro kamera

Pioneer lettvektsstereo med uttag bar sub-kasse bak passasjerstolen

Aircondition

Aliant X8 LithiumIon batteri med RS kill switch (+ relé til bensinpumpe) både i kupé og utvendig

 

Girkasse/drivverk:

964 RS svinghjul

1050Nm trykkplate/lamell

Original Turbo 4x4 system

 

Motor:

X50 original motor (=GT2 mk1)

GT3 motorfester

GT2 RS intercoolere for å beholde effekten på varme dager

Albert Motorsport sportseksos street-versjon med 100cel metallkatalysatorer (Tüv-godkjent - går godt innenfor støygrensene på Våler og Rudskogen)

Sveisa vannforgreining

FVD forsterka avlastningsventiler

BMC luftfilter i original luftfilterboks

 

Hjul:

-9.0 og 12.0x19" ATS Superlight (eloksert sort) med Cup1 265/30 og 305/30-19" 

-8.5 og 12x19" OZ Ultraleggera (hvite) med Hoosier R6/7 235/35 og 295/30-19"

(innført i vognkort med gatedekk)

- 8.5 og 11.0x18" Volk Racing TE37 (hvite) med Michelin N slicks (er innenfor +/- 5% av standard rulleomkrets og 15mm total sporviddeendring pr aksling, og trenger således ikke egen godkjenning jfr Kjøretøyforskriften)

-9.0 og 12.0x18"  OZ Allegeritta (blank sorte) med Hoosier A6

-8.5 og 12x18" GT2 originalfelger lakkert i RAL6018 med Hoosier regndekk

 

En Keeper - skal aldri selges..

 

Les mer …